Human resources generalist

  • Durée de l'emploi: Permanent
  • Langue de travail: Bilingue
  • Heures de travail: 40 hours per week
  • Education:
  • Expérience:

Education

  • Bachelor's degree

Work setting

  • Hotel, motel, resort

Budgetary responsibility

  • 0 - $100,000

Tasks

  • Coordinate the activities of the HR department in order to ensure they meet the organization's goals
  • Direct and control daily operations
  • Motivate staff
  • Plan and organize daily operations
  • Plan, develop, implement and evaluate human resources policies and programs
  • Review HR projects to assure compliance with laws and regulations
  • Train staff
  • Advise managers and employees on the interpretation of human resources policies, benefit programs and collective agreements
  • Establish and implement policies and procedures
  • Oversee the classification and rating of occupations
  • Plan, develop and implement recruitment strategies
  • Research and prepare occupational classifications, job descriptions and salary scales
  • Administer benefit employment equity and other human resources programs
  • Manage contracts
  • Co-ordinate employee performance and appraisal programs
  • Manage training and development strategies
  • Oversee the analysis of employee data and information
  • Research employee benefits and health and safety practices and recommend changes
  • Oversee development of communication strategies
  • Oversee the preparation of reports
  • Respond to employee questions and complaints
  • Hire, train and supervise staff
  • Oversee payroll administration
  • Provide customer service
  • Recruit and hire staff
  • Manage knowledge
  • Conduct performance reviews
  • Propose improvements to methods, systems and procedures
  • Evaluate work environments, programs and procedures to control, eliminate, and prevent disease or injury

Computer and technology knowledge

  • Workday
  • Human resources software
  • MS Excel
  • MS Outlook
  • MS Word
  • Internet

Area of work experience

  • Tourism

Specialization or experience

  • Employee engagement

Area of specialization

  • Human resources
  • Payroll services

Sales experience

  • Hotel and convention services

Personal suitability

  • Excellent oral communication
  • Excellent written communication
  • Organized
  • Team player
  • Efficient interpersonal skills

Screening questions

  • Are you authorized to work in Canada?
  • Do you have experience working in this field?

Experience

  • 1 year to less than 2 years

Health benefits

  • Dental plan
  • Disability benefits
  • Health care plan
  • Paramedical services coverage

Financial benefits

  • Registered Retirement Savings Plan (RRSP)

Other benefits

  • Deferred Profit Sharing Plan (DPSP)
  • Paid time off (volunteering or personal days)
  • Wellness program
Apply on this job


Related job offers

Technicien(ne) Santé et sécurité au travail

Ta job croustillante et croquante chez Les Aliments Krispy Kernels Peu importe ta saveur, il y a de la place pour tout le monde chez Les Aliments Krispy Kernels. L’ingrédient recherché? Un(e) technicien(ne) SST basé(e) situé(e) à notre usine de...

Agent(e) de la gestion du personnel - Développement organisationnel

CA$29.05 to CA$49.80 per hour

 *** Ce concours est réservé aux employés travaillant dans l’un des établissements de Santé Québec. ***Sous l’autorité de la cheffe du service aux cadres et leadership, l’agent(e) de gestion du personnel est responsable de concevoir, d’analyser,...

Conseiller (ère) RH (IV-15089)

Conseiller(ère) RH 4 ou 5 jours /sem. 3 jours en présentiel. Montréal ou Québec Notre client, un cabinet de services professionnels est en pleine croissance et souhaite accueillir un(e) Conseiller(ère) RH à l’interne. La personne recherchée aura...

Agent(e) de la gestion du personnel - Conditions d’exercice

CA$29.05 to CA$49.80 per hour

 *** Ce concours est réservé aux employés travaillant dans l’un des établissements de Santé Québec. ***Sous la Direction des ressources humaines et en collaboration avec la cheffe du service des conditions d’exercice, la personne titulaire de ce...

Directeur.trice général.e

  Située sur la rive sud du fleuve Saint-Laurent, à seulement 45 minutes de Québec, Montmagny compte près de 11 200 habitants. La Ville se distingue par sa qualité de vie, son dynamisme économique et son riche patrimoine culturel. Bordée par le...

Directeur santé, sécurité et environnement

Notre cliente, BRIDGESTONE CANADA INC., une entreprise de renommée mondiale de l'industrie du pneu est à la recherche de candidatures afin de combler le poste de Directeur santé, sécurité et environnement pour son usine de Joliette.Le milieu...