Human resources specialist

  • Work Term: Permanent
  • Work Language: French
  • Hours: 30 hours per week
  • Education: Bachelor's degree
  • Experience: 3 years to less than 5 years

Work setting

  • Private translation agency

Budgetary responsibility

  • 0 - $100,000

Tasks

  • Coordinate the activities of the HR department in order to ensure they meet the organization's goals
  • Motivate staff
  • Plan, develop, implement and evaluate human resources policies and programs
  • Review HR projects to assure compliance with laws and regulations
  • Advise managers and employees on the interpretation of human resources policies, benefit programs and collective agreements
  • Establish and implement policies and procedures
  • Mediate labour disputes and grievances
  • Oversee the classification and rating of occupations
  • Plan, develop and implement recruitment strategies
  • Research and prepare occupational classifications, job descriptions and salary scales
  • Administer benefit employment equity and other human resources programs
  • Manage contracts
  • Manage training and development strategies
  • Oversee the analysis of employee data and information
  • Research employee benefits and health and safety practices and recommend changes
  • Oversee the preparation of reports
  • Advise senior management
  • Respond to employee questions and complaints
  • Recruit and hire staff
  • Propose improvements to methods, systems and procedures
  • Identify human resources requirements

Supervision

  • Working groups

Computer and technology knowledge

  • Electronic scheduler
  • Human resources software
  • MS Excel
  • MS Outlook
  • MS PowerPoint
  • MS Windows
  • MS Word
  • Information technology
  • Electronic mail
  • Internet

Area of specialization

  • Human resources

Work conditions and physical capabilities

  • Work under pressure
  • Attention to detail

Personal suitability

  • Excellent oral communication
  • Excellent written communication
  • Flexibility
  • Organized
  • Team player
  • Efficient interpersonal skills
  • Reliability
  • Values and ethics
  • Ability to multitask
  • Accountability

Screening questions

  • Are you currently legally able to work in Canada?
  • Do you have previous experience in this field of employment?
  • What is the highest level of study you have completed?

Workplace information

  • Hybrid

Health benefits

  • Dental plan
  • Disability benefits
  • Health care plan

Financial benefits

  • Bonus

Other benefits

  • Free parking available
  • Parking available

Support for persons with disabilities

  • Applies accessible and inclusive recruitment policies that accommodate persons with disabilities

Support for mature workers

  • Applies hiring policies that discourage age discrimination

Supports for visible minorities

  • Applies hiring policies that discourage discrimination against members of visible minorities (for example: anonymizing the hiring process, etc.)
Apply on this job


Related job offers

Directeur.trice général.e

  Située sur la rive sud du fleuve Saint-Laurent, à seulement 45 minutes de Québec, Montmagny compte près de 11 200 habitants. La Ville se distingue par sa qualité de vie, son dynamisme économique et son riche patrimoine culturel. Bordée par le...

Directeur santé, sécurité et environnement

Notre cliente, BRIDGESTONE CANADA INC., une entreprise de renommée mondiale de l'industrie du pneu est à la recherche de candidatures afin de combler le poste de Directeur santé, sécurité et environnement pour son usine de Joliette.Le milieu...

Surintendant(e) sécurité-sûreté industrielle

Le projet Windfall, détenu par Gold Fields, est situé dans le nord du Québec. En rejoignant notre équipe passionnée, engagée à créer une valeur durable au-delà de l’exploitation minière, vous aurez l’opportunité de contribuer à la construction et à...

Directeur général - greffier-trésorier

Stoke, une municipalité paisible située à deux pas de Sherbrooke, offre un cadre enchanteur avec vue sur les monts Stoke, les terres agricoles et de nombreux cours d’eau qui sillonnent et façonnent son territoire. Notre équipe municipale, formée...

Responsable RH

CA$1.00 per year

En tant que Responsable Ressources Humaines au sein de l’équipe Riviera, vous jouerez un rôle clé auprès des dirigeants et employés en contribuant à la réalisation des objectifs stratégiques dans une perspective humaine. Vous serez le moteur des...

Spécialiste en acquisition de talents

CA$80,000.00 per year

Spécialiste acquisition de talents Simetra Recrutement est à la recherche d’un(e) spécialiste en acquisition de talents pour l’un de nos clients situés au Centre-ville de Montréal. Cette personne contribue à améliorer l’expérience des candidats et...